رژیم کانادایی ؛ اگر شما می خواهید سریع وزن کم کنید کاهش وزن تا 10 کیلوگرم در 13 روز قطعا به عنوان یک رژیم غذایی پرطرفدار می باشد. با این حال، رژیم کانادایی 13 روزه یک رژیم غذایی محرمانه با مقررات سخت و کاهش کالری است که ممکن است برای روزهای تعیین شده دشوار باشد. از آنجا که رژیم غذایی به تنهایی ناکافی نیست، با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد این که آیا این یک گزینه امن برای شماست، مشورت کنید.
رژیم کانادایی





رژیم کانادایی چیست ؟

رژیم غذایی 13 روزه متابولیسم نیز به عنوان "رژیم غذایی سلطنتی دانمارکی" شناخته شده است. رژیم غذایی 13 روزه ادعا می کند که در این دوره شروع به کاهش وزن می کند و متابولیسم را بالا می برد. به طوری که وقتی شما بعد از دو هفته رژیم غذایی خود را به عادت های معمول خود بر می گردانید، مجبور نیستید دوباره سراغ رژیم غذایی بروید. علاوه بر این، شما فقط باید هر دو سال یک بار رژیم لاغری کانادایی 13 روز را بگذرانید و اگر نتوانید 13 روز را کامل کنید، نمی توانید رژیم غذایی خود را برای شش ماه از سر بگیرید.


مواد غذایی مجاز در رژیم کانادایی

در طول رژیم غذایی 13 روزه، شما دو تا سه وعده غذا در روز می خورید که شامل مخلوطی از قهوه، سبزیجات مانند هویج، اسفناج و کرفس، میوه هایی مانند آب پرتقال و سیب، ماست و پروتئین ها مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی و گوشت گاو است. نان تست نیز در منوی چند روز در برنامه است. بعضی از صبحها شما غذا نخواهید خورد اما فقط قهوه را با شکر میل کنید. علاوه بر صرفه جویی در وعده های غذایی، چند روز شما هر روز میوه یا سبزیجات را می خورید. یک روز معمولی ممکن است قهوه با شکر و نان تست برای صبحانه، ماست و هویج برای ناهار و تخم مرغ آب پز شده با اسفناج برای شام باشد. به طور کلی، کالری ها از روز به روز بسیار متفاوت است، اما مصرف کالری برای اکثر مردم در طول رژیم بسیار پایین است.


رژیم غذایی 13 روز ممکن است یک نوع رژیم غذایی کالری مصرفی باشد که گاهی اوقات به عنوان یک رژیم غذایی "کالری" مطرح می شود. این نوع رژیم های غذایی کالری مصرف روزانه را تغییر می دهند - در بعضی روزها بیشتر غذا می خورید، برخی روزها کمتر - و نظریه ها در مورد مزایای احتمالی فراوان است. بر طبق Berkeley Wellness، یک ایده این است که رژیم غذایی عمدتا ژن ها یا هورمون هایی را فعال می کند که باعث سوزاندن چربی می شوند.

رژیم کانادایی

عوارض رژیم کانادایی

شما بعد از رژیم متابولیسم 13 روزه وزن کم خواهید کرد، اما نه به دلیل یک ترکیب جادویی از غذاها؛ در عوض، رژیم غذایی به شما کمک می کند تا وزن خود را با شدت محدودیت مصرف کالری خود کاهش دهید. به طور متوسط، شما در این رژیم به مصرف 800 کالری یا کمتر در روز نیاز دارید. مؤسسه ملی دیابت و بیماریهای گوارشی و کلیه می گوید شما نباید کمتر از 800 کالری در روز بخورید مگر اینکه پزشک شما توصیه کند. در بسیاری از روزهای رژیم غذایی، صبحانه به سادگی قهوه با یک قاشق شکر است. روزهای دیگر، شما مجاز به یک تکه تست خشک با قهوه خود هستید. محدود کردن مصرف کالری خود را به چنین افراطی باعث می شود تا تمام نیازهای مواد مغذی مورد نیاز بدن برآورده نشود.


علاوه بر این، کاهش کالری شما نیز ممکن است اثر متفاوتی بر متابولیسم شما داشته باشد و باعث کند شدن آن شود. همچنین، هنگامی که شما به سرعت وزن خود را کاهش می دهید، به احتمال زیاد، عضلات را از دست می دهید، که یکی از مهمترین عوامل میزان متابولیسم شماست و ممکن است باعث کاهش آن شود.


افزایش متابولیسم در رژیم کانادایی

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و متابولیسم خود را بالا ببرید، باید کالری کافی مصرف کنید، اما نه خیلی زیاد، و تمرین های قدرتی را برای روزمره خود اضافه کنید. محدود کردن کالری بخشی از هر رژیم کاهش وزن است، اما مرکز بهداشت مک کینلی می گوید زنان نباید کمتر از 1200 کالری در روز بخورند و مردان نباید کمتر از 1800 کالری در روز بخورند. پزشک یا متخصص تغذیه می تواند در این زمینه تغییراتی دهد.


برای جلوگیری از سوزاندن سوخت و ساز بدن هنگام کاهش وزن، می خواهید توده عضلانی خود را افزایش دهید. این به این معنا نیست که شما نیاز به تمرکز زیاد دارید، اما حداقل دو روز در هفته باید تمرینات تقویتی مانند بلند کردن وزن یا یوگا انجام دهید. همچنین فعالیت هوازی، حداقل 150 دقیقه در هفته یا 30 دقیقه پنج روز در هفته را شامل می شود تا روزانه چند کالری اضافی بخورید تا وزن شما کاهش یابد. به دلیل محدودیت شدید کالری در رژیم غذایی متابولیسم 13 روزه، ورزش جزء برنامه نیست.

رژیم کانادایی

برنامه غذایی رژیم کانادایی

رژیم کانادایی - روز اول

صبحانه: 1 فنجان قهوه با یک قاشق شکر

ناهار: 2 تخم مرغ + سالاد 200 گرم. اسفناج، پخته شده در آب + 1 گوجه فرنگی

شام: 200 گرم استیک، سرخ شده، اما بدون چربی، سالاد سبز با روغن زیتون و لیمو


رژیم کانادایی - روز دوم

صبحانه: 1 فنجان قهوه سیاه با یک مکعب شکر (مورد نیاز)

ناهار: 200 گرم ژامبون + ماست

شام: همانطور که در روز اول، به علاوه یک میوه اما مهم نیست چه چیزی را انتخاب کنید.


رژیم کانادایی - روز 3

صبحانه: همانند روز اول، اما یک عدد نان تست

ناهار: 2 تخم مرغ آب پز، 1 تکه شکر و سالاد به عنوان روز اول

شام: 1 کرفس آب پز (متوسط)، 1 گوجه فرنگی و یک تکه میوه.


رژیم کانادایی - روز 4

صبحانه: به عنوان روز اول 1 تاست

ناهار: آب پرتقال تازه یا آب سیب، 1 ماست

شام: 1 تخم مرغ آب پز، 1 هویج بزرگ، کیک پنیر (حدود 200 گرم)


رژیم کانادایی - روز 5

صبحانه: 1 هویج بزرگ با آب لیمو

ناهار: 200 گرم ماهی قزل آلا / ماهی قزل آلا با لیمو، آب پز یا سرخ شده با 1 قاشق سوپخوری کره ذوب شده

شام: 200 گرم استیک و سالاد به عنوان روز اول، قطعه ای از کرفس خام.


رژیم کانادایی - روز 6

صبحانه: همانطور که در روز اول، اما +1 تست

ناهار: 2 تخم مرغ، 1 هویج بزرگ

شام: 250 گرم. مرغ (نیمه مرغ سینه)، کبابی یا پخته شده با سالاد اسفناج با روغن لیمو و روغن زیتون.


رژیم کانادایی - روز 7

صبحانه: 1 فنجان چای بدون قند

ناهار! هیچ چیز نوشیدن آب، کمک می کند

شام: برش بره (200 گرم) کبابی +1 سیب.


رژیم کانادایی - روز 8

صبحانه: 1 فنجان قهوه سیاه با یک مکعب شکر (مورد نیاز)

ناهار: 2 تخم مرغ آب پز + 200 گرم اسفناج پخته شده + 1 گوجه فرنگی

شام: 200 گرم استیک، بدون چربی سرخ شده، سالاد سبز با روغن زیتون و لیمو.


رژیم کانادایی - روز 9

صبحانه: 1 فنجان قهوه سیاه با یک مکعب شکر (مورد نیاز)

ناهار: نصف تکه از ماست + 1.

شام: همانطور که در روز اول، اما برای اولین بار هر میوه ای.


رژیم کانادایی - روز 10

صبحانه: همانند روز اول، اما +1 نان تست

ناهار: 2 تخم مرغ آب پز، 1 تکه از ژامبون و سالاد روز 1

شام: 1 کرفس آب پز (متوسط)، 1 گوجه فرنگی و میوه.


رژیم کانادایی - روز 11

صبحانه: به عنوان روز اول 1 تاست

ناهار: آب پرتقال تازه یا سیب و 1 ماست

شام: 1 تخم مرغ آب پز، 1 هویج بزرگ، 1 فنجان پنیر


رژیم کانادایی - روز 12

صبحانه: 1 هویج بزرگ با آب لیمو

ناهار: 100 گرم ماهی قزل آلا آب پز با لیمو +1 قاشق با کره ذوب شده

شام: 200 گرم استیک، همانطور که در روز اول - با سالاد از اسفناج و قطعه خام از کرفس.