رژیم شیر 4 هفته ای برای تناسب اندام

بسیاری از افراد اخیرا در مورد استفاده از رژیم شیر برای کاهش وزن صحبت کرده اند، اما قبل از رعایت رژیم غذایی جدید و غیر معمول، مهم است که بدانید چه مزایایی ممکن است داشته باشد و همچنین خطرات احتمالی.

رژیم لاغری شیر

 

رژیم شیر چیست؟

رژیم غذایی شیر می تواند به صورت های مختلفی باشد، اما در اصل، یک رژیم غذایی است که تنها شیر برای مدت زمان طولانی - روز یا هفته - بدون هیچ نوع غذایی دیگر مصرف می شود. در بعضی موارد، رژیم غذایی شامل نوشیدن فقط 4 پنت شیر ​​در روز است که معادل حدود 1000 کالری است. با توجه به اینکه کالری روزانه شما باید تقریبا دو برابر بیشتر باشد، این رژیم غذایی کاملا واضح است. کاهش وزن هدف نهایی برای اکثر مردم در رژیم غذایی شیر است، اما بهبود جنبه های دیگر سلامتی شما نیز امکان پذیر است.

 

برای کسانی که نمیخواهند همه غذاهای دیگر را به جز شیر بطور کامل بسوزانند، صرفه جویی در مصرف روزانه شیر خود میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت بدن داشته باشد، به دلیل سطح بالایی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد تشکیل دهنده فعال موجود در این نوشیدنی معمول.

 

لاغری با رژیم شیر

اگر شما علاقه مند به شروع یک رژیم شیری هستید، اکثر متخصصان توصیه نمی کنند که مواد غذایی را از رژیم خود حذف کنید. کمبود شدید کالری در هر روز ممکن است باعث کاهش سریع وزن شود، اما همچنین برای سلامتی شما خطرناک است و تقریبا به طور قطع باعث کمبود مواد مغذی و کمبود فیبر می شود. [3] در عوض، یک نوع قابل دسترسی بیشتر از رژیم غذایی شیر شامل 2-3 لیوان شیر در روز همراه با یک رژیم غذایی بسیار سبک و با دقت نظارت است.

 

مزایای لاغری با رژیم شیر

شیر بسیار بالا در کلسیم است، با تقریبا 30٪ از نیاز روزانه خود را برای این ماده معدنی در هر فنجان شیر. این ماده معدنی میتواند به تحریک متابولیسم کمک کند، در حالیکه اسید لینولئیک (CLA) که در چربی شیر پیدا شده است میتواند به شما در بهبود سلامت قلب کمک کند. هنگامی که افزایش قابل توجهی در مصرف شیر با ورزش منظم و نور و خوردن غذای سالم همراه است، مردم نتایج بسیار سریع را دریافت می کنند. با این حال، قبل از اینکه شما شروع به استفاده از این رژیم غذایی کنید، مهم است که با پزشک خود در مورد هر گونه خطرات احتمالی صحبت کنید، زیرا تغییر زیادی در مصرف کالری یا مواد مغذی خطرناک است.

 

برنامه رژیم شیر برای کاهش وزن

همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از افراد به مدت چند روز از سوزاندن چربی به رژیم های شیر می پردازند و یا به طور منظم بخشی از زندگی خود را می کنند، چرا که آنها برای نتایج بلند مدت و پایدار تلاش می کنند. [5] اگر از رژیم شیر برای کاهش وزن استفاده کنید، این امر همچنین به شما کمک می کند تا از شکر تصفیه شده دور شوید و بسیاری از مواد مغذی مهم را که هر روز نیاز دارید را فراهم کنید.

هفته اول رژیم شیر

نوشیدن 4 فنجان شیر بدون چربی در طول هر روز، همراه با سبزیجات، ماهی قزل آلا، ماهی تن و برخی غذاهای صبحانه کامل دانه. از گوشت قرمز اجتناب کنید و مطمئن باشید که میوه های مرکب و آب میوه را به مصرف روزانه خود اضافه کنید.

 

هفته دوم رژیم شیر

نوشیدن 3 فنجان شیر بدون چربی و 1 فنجان چای سبز در هر روز. مصرف لوبیا و آجیل خود را افزایش دهید و می توانید سوپ مرغ را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. ماهی هنوز هم بخش مهمی از مصرف پروتئین شما، همراه با سبزیجات و غذاهای با فیبر بالا است.

 

هفته سوم رژیم شیر

نوشیدن 3 فنجان شیر بدون چربی با مخلوط هر دارچین یا زردچوبه هر روز. اطمینان حاصل کنید که در طول این هفته مقدار زیادی از دانه ها و دانه های جامد، و همچنین بسیاری از سبزیجات کبابی بخورید. شما می توانید مرغ پایه مصرف کنید، اما همچنان اجتناب از گوشت قرمز ادامه دهید.

 

هفته چهارم رژیم شیر

نوشیدن 2 فنجان شیر بدون چربی هر روز همراه با سبزیجات با فیبر بالا و ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی. میوه ها نیز توصیه می شود، همراه با جو دوسر و آجیل کم سدیم.

رژیم لاغری شیر ؛ 30 روزه با شیر لاغر شوید!

به یاد داشته باشید که شیر کامل تقریبا 140 کالری در هر فنجان دارد. از دست دادن وزن نیاز به کسری کالری - کالری بیشتری از کالری مصرف شده - و همچنین مقدار سالم ورزش و رژیم غذایی متعادل بدون کمبود مواد مغذی مهم است.